
Du som velger elektrofag må kunne arbeide nøyaktig, sikkert og systematisk, og du bør være serviceorientert. Logisk tenkemåte og kreativitet er også viktig, både for å kunne løse konkrete oppgaver og for å utvikle nye produkter. Ofte er det et krav at du har godt fargesyn.
Utdanningsprogrammet fører til et mangfold av yrker for installasjon og vedlikehold av elektriske og elektroniske systemer. Det stilles strenge krav til kvalitet, pålitelighet, sikkerhet og dokumentasjon.
Se mer om hvilke muligheter du har innenfor elektrofagene på hjemmesiden for elektrofag.
Har du har lyst til å bli elektriker kan du søke deg videre hos oss på VG2 Elenergi.
Avd. Croftholmen har i dag 16 elever på VG1 Elektrofag (første klasse). Utdanningsprogrammet har sine teorirom og verksteder/laboratorier i verkstedbyggets søndre del, samt noe undervisning i verksteder.
En del av undervisningen er problemorientert prosjektundervisning som krever en god struktur og nøyaktighet fra din side. Det betyr at du selv konstruerer og lager modeller eller andre konstruksjoner som i praksis kan brukes til ett eller annet.
Som elev hos oss får du i faget YFF muligheten til å jobbe i Ungdomsbedriften "Tilhengerservice" her utfører du og dine medelever service på det elektriske anlegget på kundens tilhenger. Samtidig lærer dere hva som skal til for å starte en bedrift og dere må fordele de forskjellige rollene i en bedrift mellom dere. fFott mulighet for praktisk arbeid!
Vi er svært opptatt av at det skal være godt og trivelig miljø for både elever og lærere, og vi forventer derfor at alle tar ansvar for å slå ned på mobbing og annen utrivelig oppførsel.
VELKOMMEN TIL OSS!
Vg2 Elenergi

Vg2 Elenergi
Publisert: 02.01.2017 / Oppdatert: 25.01.2018
Programområdet gir grunnleggende kunnskaper for alle sterkstrømsfagene. I tillegg til at du må kunne håndverket, stilles det store krav til teorikunnskaper, bl.a. i matematikk. Elektrikeryrket (elektromontør, gr. L) er det største faget, med arbeid på byggeplasser, i hjem, på industrianlegg, og i maritim virksomhet.